Tuesday, October 18, 2011

kisah hormon bulan nie :(

Assalamualaikum

haishh bulan ni sangat-sangatlah buat aku gile.
lagi-lagi bile anak bulan tengah nak mengambang ni kan?? hormon sangat-sangatlah xmenentu.
spinning like a roller coaster dud!
sumpah xtahan da. tiap-tiap hari aku nangis je. xkira waktu tapi paling kerap time MALAM.
actually bulan ni sangat-sangat teruk bagi aku sampai cik abang pun da mula hilang sabar.
sorry sayang tapi dy xmara aku. dia paham sangat-sangat.
bulan ni aku sangat-sangat cepat touching. xboleh ditegur langsung. 
lagi-lagi kalau bonchet buat hal, padahal small problem tapi aku punye moody tahap gaban.
then air mata ni laju je nak mengalir macam air terjun tuu..

biasanya kalau seminggu or dua minggu aku sebelum aku datang, aku akan cepat moody.
ni x, da sebulan aku macam ni. xtaulah kenapa.
kadang-kadang kecian pulak kat bonchet sebab hari-hari kene tempias dari aku.
setakat ni dialah yang masih bertahan lagi dengan aku yang bermasalah ni.
bulan ni senggugut aku xsakit macam selalu. kalau x, memang aku xbergerak-geraklah aku dari tilam empuk aku ni. aku kalau datang bulan memang terok sangat-sangat and aku xamalkan amek ubat sebab takut mandul. uppss seriously memang boleh mandul. huhu xmo woo, aku nak anak!
ni antara kesan period aku, kat orang len xtaulh pulakkn. antaranya

  • seminggu sebelum DATANG :- sakit kat bahagian dada. sangat-sangat sensitive., xboleh sentuh sikit. sakit dia Allah jelh yg tau.
  • sakit kat bahagian pinggang. rasa macam nak putus je pinggang ni rasa dy
  • muntah bila nampak darah. darah biasa ok je. (-,-')
  • tidor sepanjang hari
  • senggugut yang menggila sampai terguling, tertonggeng dan macam-macam TER lah kat katil aku ni
  • kaki start cramped
  • menangis bila da sakit sangat.
  • kurang selera makan tapi kuat minum.
  • muka nmpak pucat

terokkn??
dulu sebelum aku nak sambung study, benda nilah aku dok risaukan.
aku senggugut lain macam sikit, xmacam orang lain.sampai roomate aku pun da mati kutu tengok aku time aku period. tapi bila da sambung stdy tiap2 bulan aku amek mc.sampai dokter pun da bagi warning sebab tiap2 bulan aku mintak mc. alahai dokter, da aku ni sakit sangat, aku pegilah jumpa kau amek mc. ni kau pulak soh aku jangan jumpa kau. haishh
kadang-kadang aku sayang nak amek mc sebab nanti ketinggalan pelajaran. aku gagahkan jugaklh sampai jalan pun terbongkok-bongkok. malu? aahh peduli hapee aku. haha.
mak aku kate lepas kawen nanti oklh tu. tapi cikgu aku cakap xpun sebab dia pun jenis senggugut macam aku gak.
ermm xpelh, aku percaya cakap mak aku. kate-kate ibukan satu doa. antara doa yang dimakbulkan tauu.. so kalau korang nak berjaya, mintaklh parents korang doakan korang. lagi satu sebelum nak jawab test ke, xkesahlah test ape pun, call lah parents korang and mintak restu dari dyorg. insyallah dimakbulkan.


P/S: mama, akak nak kawen cepat boleh? nnati cepat sikit ilng senggugut ni :)

No comments:

Post a Comment