Friday, August 5, 2011

I wanna go back!



Assalamualaikum

Arini da masuk 5 hari kita semua berpuasa..
 Dikesempatan ini, aku nak ucapkan Selamat Berpuasa bagi semua umat islam.. 
First day puasa, xdapat nak berpuasa dengan family..sedyyhh beb..
Anyway xpelah, aku redha..Janji dapat raya dengan family :)..

sebut pasal family, semalam dok best layan novel "CINTA KONTRAK" tibe mamaku yang tercinta call..
happy sangat2 mengalahkan boyfriend yang call plak..
yelah bf pun xde, lagi pun da lama xjumpa mama, mana xhappy kn?
tapi kegembiraan aku tu mampu bertahan sekejap je sebab mama aku cal sebab nak bagitau berita tentang adik aku..
ACCIDENT !
denga2 je tros aku jadi blur sebab terkejut sngat n aku start nak nangis tapi aku control..
aku takut mama aku risaukn aku tapi my mama still tau sebab suara aku da lain macam..
tapi yang aku xpuas ati tu, adik aku kena ari khamis, tapi mak aku baru cite ari jumaat..agak touching disitu ye..mybe mak aku shock sangat sampai lupa kat aku..its ok mama :)
lepas tu aku tanya mak aku tertubi2 sampai penat mama aku nak jawab..sory mama :)
mama kate, adik kene langgar dengan kereta dari arah tepi..
dan berita yang sangat2 buat aku terkejut, kaki adik aku PATAH DUA!!
can u all imagine it? patah due beb..
orang yang langgar adik aku tu orang cina..
lagipun jalan tu sunyi sangat, nasib baik ada pakcik tu kbetulan lalu kat situ..
dia pun tolong adik aku, kalau x cina tu nak lari da..
anyway cina tu yang hantar adik aku pegi hospital..
tapi yang aku xpuas hati, cina tu wat cite kat polis.. hangin tol aku..
tapi alhamdulillah polis tu nak tolong mak aku, dy soh mama aku wat statement len sebab statement cina tu xmasuk akal langsung..takot r tu..
then mak aku amek lawyer plak, mati r kau cine..hahaha...
anyway arini adik aku kene operate masok BESI..
ya Allah seram sejuk aku dibuatnye..
aku nak balik tapi assignment berlunggok2! macam mna ni??
anyway akak nak mintak maaf sebab xdapat jenguk kau.. 
semalam akak tanya ko kat mana pun kau xnak bgtau akak.. padahal akak tau.. kau xnak bagi akak risaukn?
xpelah akak kat sini dapat bdoa untuk kau je.. harap kau cepat sembuh n dapat berjalan mcam dulu lagi.. 
sejahat mana pun kau, akak tetap sayang kau..

Sufi Ardini bin Azhar






macam sweet couple en? adik I ok !

No comments:

Post a Comment