Friday, July 22, 2011

Al-fatihah

Assalamualaikum
Al-fatihah buat makcik aku, cik ipau..
pukul 6.30 tadi dia telah ke rahmatullah..
sedih aku dengar berita ni tadi..
makcik aku ni kene breast cancer tahap ke-4..
cuti sem haritu aku balik kampung, sempat jugaklah aku jenguk dia..
al-maklumlah da 5 taon xbalik, alang2 balik tu aku singgah rumah sedara ayah aku..
memang susah nak jumpa makcik aku ni sebab tiap2 hari pegi berubat, tapi nasib aku baik coz dapat gak jumpa dia..
masa aku jenguk dy tu, aku rasa sebak je..
air mata aku, aku tahan je.. xsanggup aku tengok dy terlantar kat kerusi macam 2..
kalau aku nangis depan dy, compem2 dia sedih lagi..
tapi aku terima pemergian dy daripada dy menanggung sakit tu lagi lama..
lagi terseksa dy, then pk pasal duit nak gi hospital lagi..
banyak kot biaya dy..
aku ingat lagi, sebelum aku balik, aku salam tangan dia then aku peluk dia..
aku bisik kat telinga dia,aku kate"ibu cepat sembuh ye"..
walaupun aku tau harapan dia sangat tipis tapi aku still bagi dia semangat..
tapi Allah lebih sayangkan dia.. aku redha..
semoga rohnye ditempatkn bersama2 orang beriman..
Amin..

No comments:

Post a Comment