Saturday, June 18, 2011

derma darah :)

Assalamualaikum

17 june 2011
tarikh ni adalah tarikh keramat aku n roomate aq Siti Khadijah Ahmad Syukuri
for da firts time kteorg derma darah.
yeah ! 
rasa bangga sangat dengan diri ni sebab berani.
before this ada je kempen derma darah tu kat U aku ni tapi aku xde kekuatan nak gi.
(harap badan je besar tapi takut)
my roomate plak sebelom ni dy try nak derma darah tapi nurse cakap berat dy xcukup, so xdapatlah nk derma darah :)
so sem ni alhamdulillah due2 dapat derma darah walaupun ada sikit masalah.
actually aku xleh derma sebab hemoglobin aku ngam2 je 12.5.
yelh mase 2 aku last day aku habis period, darah tu xsempat nk recycle balik tapi aku ni degil nak derma jugak.
nurse tu macam nak xnak je bagi aku derma tapi bile dy tngok muke aq yang penuh berharap tu, dy pon tros bagi aku derma.
alhamdulillah aku xde pape masalah time amek darah tu.
tapi khadi ada problem sikit, sumpah kesian tengok dy.
time nak amek darah tu ok je, tibe2 darah dy xjalan.
aku yang kat sebelah dy ni punyelh cuak gle.
nurse kate darah dy beku sebab lama sangat darah tu xmengalir.
then dy kne amek darah balik tapi kat tangan yg lg 1 lh.
kalau xbuat, darah yg dy dermakan td 2 dyorg buang.
so, dr buang bek derma bg habis je sebab tinggal lg setengah pack je.
anyway, due2 selamat. lepas je derma darah 2 badan aku rasa fresh sangat. SUMPAH TAK TIPU!
next sem insyallah aku nak derma lagi :)


thx to nurse yang rawat aku 2, walaupun muke dy garang tapi dy baik sangat.
kalau nak derma 2, makanlah dulu ok :)
&
kalau takut nak kene cucuk 2, bacalah selawat. insyallah sakit tu xterasa sangat.







No comments:

Post a Comment